3.8.2015

Podívali jsme se v Jobs.cz do naší křišťálové koule (která ovšem nelže) a vybrali těchto 7 profesí, které nebudou mít v roce 2015 s uplatněním problém.

1. Programátor, IT analytik

Programátoři a IT analytici budou i v roce 2015 jednou z nejžádanějších pozic.  Průměrné platy se pohybují kolem 40.000 korun měsíčně, výjimkou nejsou ani mnohem vyšší výdělky. Z programování, myšleno na té nejzákladější „uživatelské“ úrovni, se ale pomalu stává běžná dovednost, jako je třeba pokročilá znalost Wordu a Excelu.

2. Konstruktér

Šikovných konstruktérů se strojní a výrobní firmy nemohou nabažit. Rok 2015 nebude výjimkou. „Pouhá“ znalost softwaru CAD a umění navrhnout 2D a 3D modely už ale nestačí. Podniky stále více potřebují, aby se konstruktéři dokázali zapojit i do přímého kontaktu se zákazníky: pochopili jejich potřeby a navrhli jim řešení na míru.

3. Key account manager

Obchodník, který sežene nové klienty a poskytne špičkový servis těm stávajícím. Kromě toho je kreativní, baví ho analyzování a dokud nedosáhne zadaného cíle, nedá pokoj. Sehnat takové lidi není jednoduché, i proto jsme Key account manažery zařadili do přehledu nejžádanějších profesí roku 2015.

4. Specialista na online marketing

Sociální sítě, obsahová stránka webů, copywriting, zadávání a vyhodnocování kampaní ve virtuálním světě: pokud umíte právě tohle a nebo vás tento směr láká, gratulujeme: najít zajímavé uplatnění bude zábava, ne dřina.

5. Projektový manažer

Zajistit hladký přechod ze systému A na systém B, aby se z toho zaměstnanci nezbláznili a koncový zákazník to ani nepoznal (a pokud, tak jen v kladném slova smyslu). Za takovým řešením nikdy nestojí jediný člověk. Vždy jde o tým lidí, často složený z odborníků z rozličných oborů. Na projektovém manažerovi je, aby vše naplánoval, ohlídal, vyhodnotil, zprocesoval… a ještě ho to bavilo.

6. UX designér

Umíte „myslet jako uživatel“? Tedy navrhnout web tak, aby byl jednoduchý, srozumitelný a přivedl uživatele na ta správná místa? Pak zkuste kariéru v UX designu, tuto profesi firmy rovněž hodně poptávají.

7. Péče o zákazníky

Patří sem manažeři, kteří pečují o významné zákazníky, operátoři zákaznických linek nebo relation manažeři, například bankách.

Zdroj: jobs.cz, Jana Kutarňová

Pro každého, kdo chce ve svém profesním životě něco změnit.