Kvalifikační standard
Autorizující orgán: | Ministerstvo průmyslu a obchodu | |
---|---|---|
Skupina oborů: | Strojírenství a strojírenská výroba | |
Povolání: | Mechanik motorových lokomotiv | |
Platnost standardu: | Od 21.10.2022 do neomezeně | |
Kvalifikační úroveň: | 3 |
Kvalifikační standard
Název odborné způsobilosti | Úroveň | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Orientace ve strojírenských normách a v technické dokumentaci strojů, přístrojů a zařízení a jejich součástí
|
3 | ||||||||||||||||||
Volba postupu práce, potřebných nástrojů, pomůcek a náhradních dílů pro provádění demontáže, opravy a montáže potrubních systémů motorových lokomotiv
|
3 | ||||||||||||||||||
Měření a kontrola délkových rozměrů, geometrických tvarů, vzájemné polohy prvků a jakosti povrchu potrubního systému motorové lokomotivy
|
3 | ||||||||||||||||||
Určování opotřebení či závad potrubního systému motorové lokomotivy, rozhodování o způsobu jejich opravy či renovace
|
3 | ||||||||||||||||||
Sestavení a kontrola potrubního systému motorové lokomotivy
|
3 | ||||||||||||||||||
Demontáž, oprava a montáž palivového okruhu motorové lokomotivy
|
3 |
Pokyny k realizaci zkoušky
Autorizovaná osoba informuje, které doklady musí uchazeč předložit, aby zkouška proběhla v souladu s platnými právními předpisy.
Před zahájením vlastního ověřování musí být uchazeč seznámen s pracovištěm a s požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP) a požární ochrany (PO). Zdravotní způsobilost není vyžadována.
Při ověřování kritérií formou praktického předvedení je třeba přihlížet k bezpečnému provádění všech úkonů, zejména k používání osobních ochranných pomůcek.
Palivový okruh zahrnuje tyto části:
- nádrž se stavoznakem
- plnící a připojovací hrdla
- sací potrubí
- ruční čerpadlo
- sací čerpadlo
- palivový filtr
- zpětné potrubí
Na tvorbě standardu se podíleli
Kvalifikační standard profesní kvalifikace připravila SR pro strojírenství, ustavená a licencovaná pro tuto činnost HK ČR a SP ČR.
Na tvorbě se dále podílely subjekty zastoupené v pracovní skupině:
CZ LOKO, a.s.
VOŠ a SŠT Česká Třebová
Škoda Transportation, a.s.