Orientace v normách jakosti a kvality v kožedělné výrobě
Kritéria hodnocení
|
Způsob ověření
|
a |
Uvést základní normy kvality v kožedělné výrobě
|
Ústní a písemné ověření
|
b |
Pracovat s technickou dokumentací a výrobním předpisem pro daný výrobní proces a konkrétní výrobek
|
Praktické předvedení
|
c |
Navrhnout řešení při zjištění nedostatků v kvalitě surovin a materiálů podle norem kvality
|
Praktické předvedení
|
Je třeba splnit všechna kritéria. |
|
4 |
Stanovování standardních technologických postupů a technologických podmínek pro jednotlivé úseky kožedělné výroby
Kritéria hodnocení
|
Způsob ověření
|
a |
Orientovat se v technické dokumentaci pro daný úsek kožedělné výroby
|
Praktické předvedení
|
b |
Sestavit technologický postup prací dle předloženého výrobku
|
Praktické předvedení
|
c |
Určit výrobní způsob zhotovení konkrétního výrobku
|
Praktické předvedení
|
d |
Popsat předložený výrobek, určit jeho složení a pojmenovat jednotlivé dílce
|
Praktické předvedení
|
Je třeba splnit všechna kritéria. |
|
4 |
Stanovování druhu a množství surovin a materiálů pro kožedělnou výrobu
Kritéria hodnocení
|
Způsob ověření
|
a |
Určit a pojmenovat druh předložených surovin nebo materiálů a definovat jejich vlastnosti
|
Praktické předvedení
|
b |
Vybrat z předložených vzorků vhodný materiál odpovídající výrobnímu procesu a zdůvodnit jeho volbu
|
Praktické předvedení
|
Je třeba splnit obě kritéria. |
|
4 |
Vstupní, výstupní a mezioperační kontrola surovin, materiálů, polotovarů a výrobků v kožedělné výrobě
Kritéria hodnocení
|
Způsob ověření
|
a |
Stanovit kritéria, podle nichž bude vstupní kontrola kvality probíhat
|
Praktické předvedení
|
b |
Připravit hlavní suroviny nebo materiály ke zhotovení konkrétního výrobku, posoudit jejich kvalitu, v případě vad určit jejich využitelnost ve výrobním procesu
|
Praktické předvedení
|
c |
Provést mezioperační kontrolu kvality v technologickém procesu
|
Praktické předvedení
|
d |
Zkontrolovat kvalitu stěžejních pracovních operací v průběhu technologického procesu
|
Praktické předvedení
|
Je třeba splnit všechna kritéria. |
|
4 |
Provádění technického dozoru na pracovištích kožedělné výroby
Kritéria hodnocení
|
Způsob ověření
|
a |
Provést kontrolu kvality hotového polotovaru nebo výrobku, posoudit případné vady a stanovit způsob řešení vedoucí k nápravě
|
Praktické předvedení
|
b |
Předvést na simulované situaci jednání s lidmi vedoucí k nápravě u nekvalitního výrobku
|
Praktické předvedení
|
c |
Zkompletovat hotové výrobky a provést jejich rozdělení do jakostních tříd
|
Praktické předvedení
|
d |
Vyhledat vzniklé vady na výrobku, posoudit, zda jde o vady funkční nebo vzhledové, stanovit stupeň jejich závažnosti
|
Praktické předvedení
|
Je třeba splnit všechna kritéria. |
|
4 |
Kontrola dodržování technologických postupů v kožedělné výrobě
Kritéria hodnocení
|
Způsob ověření
|
a |
Provést kontrolu dodržování technologického postupu ve výrobním procesu, včetně dodržování zásad BOZP a PO
|
Praktické předvedení
|
b |
Provést kontrolu dodržování pracovního postupu u vytypované pracovní operace
|
Praktické předvedení
|
c |
Popsat metody kontroly dodržování technologického postupu
|
Praktické předvedení
|
d |
Navrhnout metody vedoucí ke zlepšení kontrolního mechanismu v kožedělné výrobě
|
Praktické předvedení
|
Je třeba splnit všechna kritéria. |
|
4 |
Zjišťování příčin snížené kvality kožedělných výrobků a navrhování opatření k dosažení žádoucí kvality
Kritéria hodnocení
|
Způsob ověření
|
a |
Prověřit příčiny kvalitativních nedostatků, které byly zjištěny v průběhu technologického procesu výroby, stanovit způsob řešení
|
Praktické předvedení
|
b |
Posoudit reklamovaný výrobek z hlediska kvality, stanovit příčinu vzniku vady a navrhnout způsob řešení reklamace
|
Praktické předvedení
|
Je třeba splnit obě kritéria. |
|
4 |
Uplatňování a vyřizování reklamací v kožedělné výrobě (včetně zjišťování závad)
Kritéria hodnocení
|
Způsob ověření
|
a |
Prokázat znalost platných zákonů pro řešení reklamace
|
Praktické předvedení
|
b |
Vyhledat v normách a technické dokumentaci údaje pro řešení reklamačního řízení včetně zjišťování zásad
|
Praktické předvedení
|
c |
Předvést na modelové situaci základní dovednosti při běžné komunikaci se zákazníkem v rámci reklamačního řízení s využitím vhodné argumentace
|
Praktické předvedení
|
d |
Vypracovat doklady potřebné pro řešení reklamace
|
Písemné ověření
|
Je třeba splnit všechna kritéria. |
|
4 |
Vypracování posudků a protokolů o výsledcích kontrol v kožedělné výrobě
Kritéria hodnocení
|
Způsob ověření
|
a |
Popsat způsob vedení dílenské knihy kvality, provést zápis o zjištěné závadě, stanovit návrh na odstranění závady
|
Písemné ověření
|
b |
Vést dokumentaci o kontrolách kvality surovin, materiálů, komponentů, polotovarů a hotových výrobků
|
Praktické předvedení
|
c |
Stanovit plán vstupních kontrol při přejímání surovin, materiálů, polotovarů a komponentů
|
Praktické předvedení
|
Je třeba splnit všechna kritéria. |
|
4 |
Kvalitativní zkoušky surovin, materiálů, polotovarů a výrobků v kožedělné výrobě
Kritéria hodnocení
|
Způsob ověření
|
a |
Vyjmenovat a popsat zkoušky kvality surovin nebo materiálů, polotovarů a výrobků při vstupu do technologického procesu
|
Praktické předvedení
|
b |
Vyjmenovat a popsat zkoušky kvality u hotového výrobku
|
Praktické předvedení
|
Je třeba splnit obě kritéria. |
|
4 |