Kvalifikační standard
Autorizující orgán: | Ministerstvo průmyslu a obchodu | |
---|---|---|
Skupina oborů: | Obchod | |
Povolání: | Nákupčí pro internet, multimédia a nová média | |
Platnost standardu: | Od 14.10.2015 do 19.8.2020 | |
Možnosti zkoušky: | Tento standard již není platný a není možno podle něj zkoušet. Od 19.6.2020 lze zkoušet podle nového standardu. | |
Kvalifikační úroveň: | 4 |
Kvalifikační standard
Název odborné způsobilosti | Úroveň | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Výběr vhodných míst a časů pro umístění reklamních sdělení na internetu, v multimédiích a nových médiích s ohledem na zadání klienta
|
4 | ||||||||||||||||||||||||
Zpracování plánu nákupu internetových médií, multimédií a nových médií na základě zadání klienta
|
4 | ||||||||||||||||||||||||
Zpracování rozpočtů nákupu internetových médií, multimédií a nových médií včetně vyjednání cen
|
4 | ||||||||||||||||||||||||
Orientace v odborném mediálním názvosloví z oblasti internetu, multimédií a nových médií
|
4 | ||||||||||||||||||||||||
Získávání aktuálních dat a informací z internetu, multimédií a nových médií potřebných k rozhodování o umístění reklamních sdělení
|
4 |
Pokyny k realizaci zkoušky
Autorizovaná osoba informuje, které doklady musí uchazeč předložit, aby zkouška proběhla v souladu s platnými právními předpisy.
Před zahájením vlastního ověřování musí být uchazeč seznámen s pracovištěm a s požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP) a požární ochrany (PO). Zdravotní způsobilost není vyžadována.
Autorizovaná osoba připraví minimálně 5 modelových zadání kampaně pro ověření kompetencí:
- Výběr vhodných míst a časů pro umístění reklamních sdělení na internetu, v multimédiích a nových médiích s ohledem na zadání klienta
- Zpracování plánu nákupu internetových médií, multimédií a nových médií na základě zadání klienta
- Zpracování rozpočtů nákupu internetových médií, multimédií a nových médií včetně vyjednání cen
- Získávání aktuálních dat a informací z internetu, multimédií a nových médií potřebných pro rozhodování o umístění reklamních sdělení
Uchazeč si vylosuje jedno z minimálně 5 předložených modelových zadání kampaně.
Jednotlivé kompetence, znalosti a způsobilosti uchazeče jsou ověřovány při modelovém nákupu internetových médií, multimédií a nových médií.
Při ověřování kompetence Orientace v odborném mediálním názvosloví z oblasti internetových médií, multimédií a nových médií uchazeč vysvětlí význam 5 odborných výrazů zadaných autorizovanou osobou u každého z kritérií hodnocení.
Na tvorbě standardu se podíleli
Kvalifikační standard profesní kvalifikace připravila SR pro polygrafii, média a informační služby, ustavená a licencovaná pro tuto činnost HK ČR a SP ČR.
Na tvorbě se dále podílely subjekty zastoupené v pracovní skupině:
C&COM Advertising, s. r. o.
Stanislav Červ, Holly
Smart-Point, s. r. o.