Kvalifikační standard
Autorizující orgán: | Ministerstvo průmyslu a obchodu | |
---|---|---|
Skupina oborů: | Osobní a provozní služby | |
Povolání: | Mediální plánovač | |
Platnost standardu: | Od 14.1.2020 do 20.10.2022 | |
Možnosti zkoušky: | Tento standard již není platný a není možno podle něj zkoušet. Od 21.10.2022 lze zkoušet podle nového standardu. | |
Kvalifikační úroveň: | 4 |
Kvalifikační standard
Název odborné způsobilosti | Úroveň | |||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Zpracování plánu mediální kampaně na základě zadání klienta
|
4 | |||||||||||||||||||||||||||
Výběr vhodných médií, míst a časů pro umístění reklamního sdělení s ohledem na zadání klienta
|
4 | |||||||||||||||||||||||||||
Zpracování rozpočtů mediální kampaně zadané klientem včetně vyjednání cen v médiích
|
4 | |||||||||||||||||||||||||||
Orientace v odborném mediálním názvosloví
|
4 | |||||||||||||||||||||||||||
Získávání aktuálních dat a informací z médií pro zpracování plánu mediální kampaně
|
4 | |||||||||||||||||||||||||||
Interní prezentace plánu mediální kampaně a rozpočtu
|
3 |
Pokyny k realizaci zkoušky
Autorizovaná osoba informuje, které doklady musí uchazeč předložit, aby zkouška proběhla v souladu s platnými právními předpisy.
Před zahájením vlastního ověřování musí být uchazeč seznámen s pracovištěm a s požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP) a požární ochrany (PO), o čemž bude autorizovanou osobou vyhotoven a uchazečem podepsán písemný záznam. Zdravotní způsobilost pro vykonání zkoušky není vyžadována.
Autorizovaná osoba připraví minimálně 3 modelová zadání kampaně pro zpracování plánu mediální kampaně a rozpočtu pro ověření kompetencí Zpracování plánu mediální kampaně na základě zadání klienta, Výběr vhodných médií, míst a časů pro umístění reklamního sdělení s ohledem na zadání klienta, Zpracování rozpočtů mediální kampaně zadané klientem včetně vyjednání cen v médiích, Získávání aktuálních dat a informací z médií pro zpracování plánu mediální kampaně a Interní prezentace plánu mediální kampaně a rozpočtu. Modelová zadání kampaně jsou formulována z pohledu klienta a jejich náročnost musí být adekvátní době vymezené pro zkoušku.
Uchazeč si vylosuje jedno z minimálně 3 předložených modelových zadání kampaně.
Jednotlivé kompetence, znalosti a způsobilosti uchazeče jsou ověřovány při modelovém zpracování plánu mediální kampaně a rozpočtu a při jejich prezentaci.
Při ověřování kompetence Získávání aktuálních dat a informací z médií pro zpracování plánu mediální kampaně, která podle tohoto hodnoticího standardu při ověřování umožňuje více kombinací splnění kritérií, protože není nutné splnit všechna kritéria, si uchazeč zvolí kromě kritérií a) a g) dvě libovolná kritéria b) až f). O zvolených variantách uchazeč informuje autorizovanou osobu bezprostředně po vylosování modelového zadání kampaně.
Na tvorbě standardu se podíleli
Kvalifikační standard profesní kvalifikace připravila SR pro polygrafii, média a informační služby, ustavená a licencovaná pro tuto činnost HK ČR a SP ČR.
Na tvorbě se dále podílely subjekty zastoupené v pracovní skupině:
C&COM Advertising, s. r. o.
Stanislav Červ, Holly
OUR MEDIA, a. s.
Supraphon, a. s.