Kvalifikační standard
Autorizující orgán: | Ministerstvo průmyslu a obchodu | |
---|---|---|
Skupina oborů: | Doprava a spoje | |
Povolání: | Vedoucí poštovního oddělení | |
Platnost standardu: | Od 29.11.2016 do 6.12.2020 | |
Možnosti zkoušky: | Tento standard již není platný a není možno podle něj zkoušet. Od 7.10.2020 lze zkoušet podle nového standardu. | |
Kvalifikační úroveň: | 4 |
Kvalifikační standard
Název odborné způsobilosti | Úroveň | |||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Orientace v provozních předpisech a poštovních podmínkách včetně znalosti BOZP
|
4 | |||||||||||||||||||||||||||
Řízení a koordinace činností v logistickém centru nebo na poště
|
4 | |||||||||||||||||||||||||||
Zapracovávání pracovníků do poštovního provozu
|
4 | |||||||||||||||||||||||||||
Administrativní a personální vedení podřízených pracovníků na poště
|
5 | |||||||||||||||||||||||||||
Poskytování informací o poštovních službách a službách smluvních partnerů, včetně okamžité podpory zákazníkům při řešení problémů
|
4 | |||||||||||||||||||||||||||
Kontrola a zajištění dodržování technologických postupů pošty
|
4 | |||||||||||||||||||||||||||
Přijímání reklamací
|
4 | |||||||||||||||||||||||||||
Jednání se zákazníkem
|
5 | |||||||||||||||||||||||||||
Vyřizování dotazů soudů, finančních úřadů a exekutorů
|
4 |
Pokyny k realizaci zkoušky
Autorizovaná osoba informuje, které doklady musí uchazeč předložit, aby zkouška proběhla v souladu s platnými právními předpisy.
Před zahájením vlastního ověřování musí být uchazeč seznámen s pracovištěm a s požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP) a požární ochrany (PO). Zdravotní způsobilost není vyžadována.
Autorizovaná osoba je povinna do ověřování zařadit simulaci procesu přijetí reklamace nedodané zásilky, poštovní poukázky (peněžní částky), zásilky poškozené, s úbytkem obsahu. Autorizovaná osoba musí mít připravenou sadu min 10 modelových situací, prostřednictvím nichž bude ověřovat kritéria a), b), c), d) u kompetence Poskytování informací o poštovních službách a službách smluvních partnerů, včetně okamžité podpory zákazníkům při řešení problémů, kritérium b) u kompetence Řízení a koordinace činností v logistickém centru nebo na poště, kritérium b) u kompetence Jednání se zákazníkem, kritéria a), d) u kompetence Administrativní a personální vedení podřízených pracovníků, kritérium a) u kompetence Zapracování pracovníků do poštovního provozu, kritéria b), c), d) u kompetence Přijímání reklamací a kritéria a), b), c) u kompetence Orientace v provozních předpisech a poštovních podmínkách včetně znalosti BOZP.
Z předem připravené sady modelových situací bude jedna vybrána a zadána v místě konání zkoušky.
Při ověřování splnění všech kritérií je třeba přihlížet především k bezpečnému provádění všech úkonů a k dodržování poštovních předpisů.
Na tvorbě standardu se podíleli
Kvalifikační standard profesní kvalifikace připravila SR pro dopravu, logistiku, poštovní a doručovací služby, ustavená a licencovaná pro tuto činnost HK ČR a SP ČR.
Na tvorbě se dále podílely subjekty zastoupené v pracovní skupině:
Česká pošta, s. p.
Střední odborná škola logistických služeb, Praha