Kvalifikační standard
Autorizující orgán: | Ministerstvo průmyslu a obchodu | |
---|---|---|
Skupina oborů: | Strojírenství a strojírenská výroba | |
Povolání: | Autotronik | |
Platnost standardu: | Od 29.11.2016 do 18.10.2021 | |
Možnosti zkoušky: | Tento standard již není platný a není možno podle něj zkoušet. Od 21.10.2022 lze zkoušet podle nového standardu. | |
Kvalifikační úroveň: | 4 |
Kvalifikační standard
Název odborné způsobilosti | Úroveň | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dodržování zásad BOZP a PO, ochrany zdraví a životního prostředí
|
3 | ||||||||||||||||||||||||
Orientace v technické dokumentaci jednostopých vozidel
|
4 | ||||||||||||||||||||||||
Orientace v elektrotechnice a elektronice, měření veličin jednostopých vozidel
|
4 | ||||||||||||||||||||||||
Orientace v měření strojních součástí, lícování a vymezování vůlí jednostopých vozidel
|
4 | ||||||||||||||||||||||||
Komplexní diagnostika a oprava vstřikovacího systému zážehových motorů motocyklů s využitím sériové i paralelní diagnostiky
|
4 | ||||||||||||||||||||||||
Komplexní diagnostika přípravy směsi karburátorem
|
4 | ||||||||||||||||||||||||
Komplexní diagnostika a oprava zapalovacího systému zážehových motorů motocyklů
|
4 | ||||||||||||||||||||||||
Komplexní diagnostika a oprava příslušenství motorů přímo s ním spojených
|
4 | ||||||||||||||||||||||||
Komplexní diagnostika a oprava emisních systémů jednostopých vozidel
|
4 | ||||||||||||||||||||||||
Orientace v dynamice motocyklů
|
4 | ||||||||||||||||||||||||
Komplexní diagnostika, oprava a nastavení podvozků motocyklů
|
4 | ||||||||||||||||||||||||
Komplexní diagnostika převodového ústrojí
|
4 | ||||||||||||||||||||||||
Komplexní diagnostika mechanických částí motorů a zkoušky výkonu motoru
|
4 | ||||||||||||||||||||||||
Zkoušky výkonu motoru na válcové zkušebně motocyklů
|
4 | ||||||||||||||||||||||||
Orientace v systémech datarecordingu a analýza naměřených dat
|
4 |
Pokyny k realizaci zkoušky
Autorizovaná osoba informuje, které doklady musí uchazeč předložit, aby zkouška proběhla v souladu s platnými právními předpisy.
Před zahájením vlastního ověřování musí být uchazeč seznámen s pracovištěm a s požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP) a požární ochrany (PO). Zdravotní způsobilost je vyžadována (odkaz na povolání v NSP - http://katalog.nsp.cz/karta_p.aspx?kod_sm1=37&id_jp=102481).
Vstupním předpokladem je oprávnění k řízení vozidel skupiny „A" a vyučení v oboru automechanik, mechanik opravář motorových vozidle nebo autoelektrikář.
V průběhu realizace praktického ověřování ve všech částech je nutné klást důraz na:
dodržování pravidel bezpečnosti a hygieny práce
nakládání s nebezpečnými odpady
kvalitu odvedené práce
dodržování technologických postupů
Specifikace podmínek ověřování některých kritérií:
3. Orientace v elektrotechnice a elektronice používané u jednostopých vozidel, včetně měření jednotlivých veličin
d - motocykl na stojanu
5. Orientace, komplexní diagnostika a oprava vstřikovacího systému zážehových motorů motocyklů - předpoklad využití sériové i paralelní diagnostiky, adaptace SW ŘJ na základě diagnostiky vozidla
b - řídicí jednotka na motocyklu
6. Orientace, komplexní diagnostika a oprava přípravy směsi karburátorem zážehových motorů motocyklů
a - demontované karburátory na pracovním stole
b - motocykl umístěn na výkonové brzdě
7. Orientace, komplexní diagnostika a oprava zapalovacího systému zážehových motorů motocyklů
b - kompletní motocykl na stojanu
8. Orientace, komplexní diagnostika a oprava příslušenství motorů přímo s ním spojených - okruh dobíjení, chladicí systém, mazání, startér
b,d,f - praktické předvádění na motocyklu na stojanu
9. Orientace, komplexní diagnostika a oprava emisních systémů. Výfukový systém, dodatečné spalování výf. plynů, lambda regulace
b,c,f - praktické předvedení na motocyklu, který je na válcové zkušebně výkonu
11. Orientace, komplexní diagnostika, oprava a nastavení podvozků motocyklů
b - tlumič demontován
e - rám odstrojen a umístěn na stojan
Na tvorbě standardu se podíleli
Kvalifikační standard profesní kvalifikace připravila SR pro ostatní služby, ustavená a licencovaná pro tuto činnost HK ČR a SP ČR.
Na tvorbě se dále podílely subjekty zastoupené v pracovní skupině:
SAČR
Integrovaná střední škola automobilní Brno
Honda ČR, s. r. o.
Y Moto Praha, s. r. o.