Kvalifikační standard
Autorizující orgán: | Ministerstvo průmyslu a obchodu | |
---|---|---|
Skupina oborů: | Strojírenství a strojírenská výroba | |
Povolání: | Autotronik | |
Platnost standardu: | Od 29.11.2016 do 18.10.2021 | |
Možnosti zkoušky: | Tento standard již není platný a není možno podle něj zkoušet. Od 21.10.2022 lze zkoušet podle nového standardu. | |
Kvalifikační úroveň: | 4 |
Kvalifikační standard
Název odborné způsobilosti | Úroveň | |||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dodržování zásad BOZP a PO, ochrany zdraví a životního prostředí
|
3 | |||||||||||||||||||||
Orientace v technické dokumentaci a elektronických dílenských příručkách pro osobní automobily
|
4 | |||||||||||||||||||||
Orientace v elektrotechnice a elektronice osobních automobilů a způsobech měření elektrických veličin
|
4 | |||||||||||||||||||||
Orientace v mechanických celcích osobních automobilů a způsobech jejich měření
|
4 | |||||||||||||||||||||
Orientace v řídicích systémech osobních automobilů a jejich vzájemné provázanosti
|
4 | |||||||||||||||||||||
Orientace v systémech diagnostiky osobních automobilů
|
4 | |||||||||||||||||||||
Komplexní diagnostika systému motormanagementu zážehových agregátů osobních automobilů
|
4 | |||||||||||||||||||||
Komplexní diagnostika systému motormanagementu vznětových agregátů osobních automobilů
|
4 | |||||||||||||||||||||
Aktualizace softwaru řídící jednotky
|
4 | |||||||||||||||||||||
Komplexní diagnostika systémů pro snižování emisí u osobních automobilů
|
4 | |||||||||||||||||||||
Komplexní diagnostika periferií hnacího agregátu osobního automobilu
|
4 | |||||||||||||||||||||
Komplexní diagnostika brzdového systému osobních automobilů
|
4 | |||||||||||||||||||||
Komplexní diagnostika podvozku osobních automobilů
|
4 | |||||||||||||||||||||
Komplexní diagnostika prvků pasivní a aktivní bezpečnosti v osobních automobilech
|
4 | |||||||||||||||||||||
Komplexní diagnostika automatické převodovky a soustavy přenosu točivého momentu na kola u osobních automobilů
|
4 | |||||||||||||||||||||
Diagnostika komfortních systémů osobních automobilů
|
4 | |||||||||||||||||||||
Diagnostika zabezpečovacích systémů osobních automobilů
|
4 |
Pokyny k realizaci zkoušky
Autorizovaná osoba informuje, které doklady musí uchazeč předložit, aby zkouška proběhla v souladu s platnými právními předpisy.
Před zahájením vlastního ověřování musí být uchazeč seznámen s pracovištěm a s požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP) a požární ochrany (PO).
Zdravotní způsobilost je vyžadována (odkaz na povolání v NSP - http://katalog.nsp.cz/karta_p.aspx?id_jp=30380&kod_sm1=37).
Vstupní předpoklady: vyučení v oboru automechanik, mechanik opravář motorových vozidel, autoelektrikář, řidičské oprávnění sk. "B"
V průběhu realizace praktického ověřování ve všech částech je nutné klást důraz na:
dodržování pravidel bezpečnosti a hygieny práce
nakládání s nebezpečnými odpady
kvalitu odvedené práce
dodržování technologických postupů
Specifikace podmínek ověřování některých kriterií:
Orientace v mechanických celcích osobních automobilů a způsobech jejich měření
b - hnací agregát rozložen
Komplexní diagnostika systému motormanagementu zážehových agregátů osobních automobilů
b, c, d - hnací agregát ve vozidle
b, c - autorizovaná osoba nasimuluje závadu formou výměny dílu za vadný nebo přerušením vedení nebo uvolněním spoje atd.
Komplexní diagnostika systému motormanagementu vznětových agregátů osobních automobilů.
b, c - autorizovaná osoba nasimuluje závadu formou výměny dílu za vadný nebo přerušením vedení nebo uvolněním spoje atd.
d - motor na stojanu
Komplexní diagnostika periferií hnacího agregátu osobního automobilu
a, b, c, d - autorizovaná osoba nasimuluje závadu formou výměny dílu za vadný nebo přerušením vedení nebo uvolněním spoje atd.
Komplexní diagnostika brzdového systému osobních automobilů
a, b, c - autorizovaná osoba nasimuluje závadu formou výměny dílu za vadný nebo přerušením vedení nebo uvolněním spoje atd.
Komplexní diagnostika prvků pasivní a aktivní bezpečnosti v osobních automobilech
a, b - autorizovaná osoba nasimuluje závadu formou výměny dílu za vadný nebo přerušením vedení nebo uvolněním spoje atd.
Komplexní diagnostika automatické převodovky a soustavy přenosu točivého momentu na kola u osobních automobilů
a - autorizovaná osoba nasimuluje závadu formou výměny dílu za vadný nebo přerušením vedení nebo uvolněním spoje atd.
Diagnostika zabezpečovacích systémů osobních automobilů
c - autorizovaná osoba nasimuluje závadu formou výměny dílu za vadný nebo přerušením vedení nebo uvolněním spoje atd.
Na tvorbě standardu se podíleli
Kvalifikační standard profesní kvalifikace připravila SR pro ostatní služby, ustavená a licencovaná pro tuto činnost HK ČR a SP ČR.
Na tvorbě se dále podílely subjekty zastoupené v pracovní skupině:
Stroje Polák
SAČR
ISŠA Brno
Porsche InterAuto CZ
Auto Unger
Renault ČR