Kvalifikační standard
Autorizující orgán: | Ministerstvo průmyslu a obchodu | |
---|---|---|
Skupina oborů: | Strojírenství a strojírenská výroba | |
Povolání: | Mechanik opravář motorových vozidel | |
Platnost standardu: | Od 7.10.2020 do 20.10.2022 | |
Možnosti zkoušky: | Tento standard již není platný a není možno podle něj zkoušet. Od 21.10.2022 lze zkoušet podle nového standardu. | |
Kvalifikační úroveň: | 3 |
Kvalifikační standard
Název odborné způsobilosti | Úroveň | |||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dodržování zásad BOZP a PO, ochrany zdraví a životního prostředí při zástavbě zařízení pro pohon vozidla na LPG/CNG
|
3 | |||||||||||||||||||||||||||
Práce s technickou dokumentací a předpisy pro provádění zástavby zařízení pro pohon vozidel na LPG/CNG, instalaci a provoz vozidel přestavěných pro pohon na LPG/CNG
|
3 | |||||||||||||||||||||||||||
Orientace v základních elektrotechnických a elektronických systémech vozidel s pohonem na LPG/CNG
|
3 | |||||||||||||||||||||||||||
Orientace v jednotlivých komponentech u vozidel s pohonem na LPG/CNG
|
3 | |||||||||||||||||||||||||||
Orientace v bezpečnostních prvcích systémů vozidel s pohonem na LPG/CNG
|
3 | |||||||||||||||||||||||||||
Montáž jednotlivých komponent systému LPG/CNG do vozidel s pohonem na LPG/CNG
|
3 | |||||||||||||||||||||||||||
Regulování přípravy palivové směsi u vozidel s pohonem na LPG/CNG
|
3 | |||||||||||||||||||||||||||
Seřizování palivové mapy u motoru s pohonem na LPG/CNG
|
3 | |||||||||||||||||||||||||||
Kontrola provedené zástavby zařízení pro pohon vozidel na LPG/CNG
|
3 |
Pokyny k realizaci zkoušky
Autorizovaná osoba informuje, které doklady musí uchazeč předložit, aby zkouška proběhla v souladu s platnými právními předpisy.
Před zahájením vlastního ověřování musí být uchazeč seznámen s pracovištěm a s požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP) a požární ochrany (PO), o čemž bude autorizovanou osobou vyhotoven a uchazečem podepsán písemný záznam.
Autorizovaná osoba, resp. autorizovaný zástupce autorizované osoby, je oprávněna předčasně ukončit zkoušku, pokud vyhodnotí, že v důsledku činnosti uchazeče bezprostředně došlo k ohrožení nebo bezprostředně hrozí nebezpečí ohrožení zdraví, života a majetku či životního prostředí. Zdůvodnění předčasného ukončení zkoušky uvede AOs do Záznamu o průběhu a výsledku zkoušky. Uchazeč může ukončit zkoušku kdykoliv v jejím průběhu, a to na vlastní žádost.
Zdravotní způsobilost pro vykonávání pracovních činností této profesní kvalifikace je vyžadována a prokazuje se lékařským potvrzením (odkaz na povolání v NSP – https://nsp.cz/jednotka-prace/mechanik-opravar-motorovy#zdravotni-zpusobilost).
Vstupním předpokladem je předložení platného oprávnění k řízení vozidel skupiny „B“.
V průběhu praktického ověřování ve všech částech je nutné klást důraz na:
dodržování pravidel bezpečnosti a hygieny práce;
dodržování technologických postupů;
plnění časového limitu zkoušky.
Uchazeč si ke zkoušce přinese vlastní pracovní oděv a pracovní obuv.
U odborné kompetence Dodržování zásad BOZP a PO, ochrany zdraví a životního prostředí při zástavbě zařízení pro pohon vozidla na LPG/CNG, kritérium e) může být splněno buď na modelové či reálné situaci u čerpací stanice LPG/CNG.
Na tvorbě standardu se podíleli
Kvalifikační standard profesní kvalifikace připravila SR pro ostatní služby, ustavená a licencovaná pro tuto činnost HK ČR a SP ČR.
Na tvorbě se dále podílely subjekty zastoupené v pracovní skupině:
SAČR
ISŠA Brno
Auto Unger, s. r. o.