Kvalifikační standard
Autorizující orgán: | Ministerstvo průmyslu a obchodu | |
---|---|---|
Skupina oborů: | Obchod | |
Povolání: | Oblastní manažer velkoobchodu pro svěřený region | |
Platnost standardu: | Od 7.4.2021 do neomezeně | |
Kvalifikační úroveň: | 5 |
Kvalifikační standard
Název odborné způsobilosti | Úroveň | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Komunikace při styku s klienty a zákazníky velkoobchodu
|
5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poskytování informací a rad s cílem zapojení stávajících zákazníků a získání nových zákazníků pro účast v nových reklamních kampaních (akviziční činnost)
|
5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Projednávání požadavků zákazníků v rámci zákaznického servisu
|
5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poskytování rad a informací o nabízených výrobcích, včetně správného způsobu skladování a manipulace
|
5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Projednávání objednávek a obchodních smluv s obchodními partnery i se zákazníky
|
5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Reprezentace zájmů organizace na jednáních s obchodními partnery a dalšími subjekty
|
5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Navrhování dílčích opatření v oblasti metod a způsobů zjišťování údajů pro marketingový výzkum
|
5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vedení vybraných evidencí (např. evidence zakázek, evidence zákazníků) a to dle požadovaných kritérií (dle typů zakázek, sídel, způsobů placení apod.)
|
5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sběr údajů, jejich analýza a tvorba plánů s ohledem na prognózu budoucího vývoje trhu v daném odvětví v rámci svěřené oblasti
|
5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Řízení a motivace zaměstnanců velkoobchodu
|
5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Implementace a rozvoj obchodní strategie organizace v zájmu trvalého růstu a úspěšného rozvoje
|
5 |
Pokyny k realizaci zkoušky
Autorizovaná osoba informuje, které doklady musí uchazeč předložit, aby zkouška proběhla v souladu s platnými právními předpisy.
Před zahájením vlastního ověřování musí být uchazeč seznámen s pracovištěm a s požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP) a požární ochrany (PO), o čemž bude autorizovanou osobou vyhotoven a uchazečem podepsán písemný záznam.
Autorizovaná osoba, resp. autorizovaný zástupce autorizované osoby, je oprávněna předčasně ukončit zkoušku, pokud vyhodnotí, že v důsledku činnosti uchazeče bezprostředně došlo k ohrožení nebo bezprostředně hrozí nebezpečí ohrožení zdraví, života a majetku či životního prostředí. Zdůvodnění předčasného ukončení zkoušky uvede AOs do Záznamu o průběhu a výsledku zkoušky. Uchazeč může ukončit zkoušku kdykoliv v jejím průběhu, a to na vlastní žádost.
Zdravotní způsobilost pro vykonávání pracovních činností této profesní kvalifikace je vyžadována a prokazuje se lékařským potvrzením (odkaz na povolání v NSP - https://www.nsp.cz/jednotka-prace/oblastni-manazer-velkoobc#zdravotni-zpusobilost).
Prvním úkolem je vytvořit (za použití základního kancelářského balíčku) elektronickou prezentaci nabízených výrobků, která musí být ve srozumitelné formě a musí v ní být obsaženy všechny nutné informace popisující základní specifikaci výrobků. Zvolený výrobek bude vybrán z řad nabízených výrobků ze strany firmy, aby byla zajištěna reálnost prezentovaných informací. Vytvořenou prezentaci uchazeč odprezentuje autorizované osobě, která zhodnotí způsob prezentace a komunikační znalosti a dovednosti uchazeče.
Druhý úkol je zaměřen na tvorbu dotazníkového šetření v rámci marketingového průzkumu, který je zaměřen na zjištění zpětné vazby a způsobu hodnocení kvality služeb ze strany stávajících zákazníků. Tento dotazník bude sloužit pro sběr základních informací přímým dotazováním.
Posledním úkolem bude zpracování statistik odběrů (prodejů) za dané časové období, kdy uchazeč obdrží data charakterizující nákupy jednotlivých zákazníků a úkolem uchazeče bude sestavit celkový přehled prodejů seřazených sestupně podle jednotlivých odběratelů. Poté uchazeč graficky znázorní podíl jednotlivých odběratelů na celkovém obratu (v číslech i procentech) a stanoví četnost nákupů a velikost nákupu na jednici. V tomto vyhodnocení poté definuje vysoce obrátkové zboží vůči méně obrátkovému zboží (Paretovo pravidlo 80/20).Takto získané údaje na závěr prezentuje při zkoušce autorizované osobě.
Poznámka:
Kalkulační jednice je elementární jednotka výkonu, např. 1 ks, 1 kg, 1 hodina apod. – tedy taková jednotka, na kterou má smysl zjišťovat náklady. Kalkulace udává, jaké náklady budou nebo byly vynaloženy na vznik (výrobu) jedné takové kalkulační jednice.
Na tvorbě standardu se podíleli
Kvalifikační standard profesní kvalifikace připravila SR pro obchod a marketing, ustavená a licencovaná pro tuto činnost HK ČR a SP ČR.
Na tvorbě se dále podílely subjekty zastoupené v pracovní skupině:
Distribuční centrum BRNĚNKA, spol. s r. o.
Maloobchodní síť BRNĚNKA, spol. s r. o.
PRAMEN-BRNĚNKA, spol. s r. o.