Kvalifikační standard
Autorizující orgán: | Ministerstvo průmyslu a obchodu | |
---|---|---|
Skupina oborů: | Strojírenství a strojírenská výroba | |
Povolání: | Autotronik | |
Platnost standardu: | Od 21.10.2022 do neomezeně | |
Kvalifikační úroveň: | 4 |
Kvalifikační standard
Název odborné způsobilosti | Úroveň | |||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dodržování zásad BOZP a PO, ochrany zdraví a životního prostředí
|
3 | |||||||||||||||||||||||||||
Orientace v technické dokumentaci motocyklů
|
4 | |||||||||||||||||||||||||||
Orientace v elektrotechnice, elektronice a měření veličin motocyklů
|
4 | |||||||||||||||||||||||||||
Orientace v měření strojních součástí, lícování a vymezování vůlí motocyklů
|
4 | |||||||||||||||||||||||||||
Komplexní diagnostika a oprava vstřikovacího systému zážehových motorů motocyklů s využitím sériové i paralelní diagnostiky
|
4 | |||||||||||||||||||||||||||
Komplexní diagnostika přípravy směsi karburátorem
|
4 | |||||||||||||||||||||||||||
Komplexní diagnostika a oprava zapalovacího systému zážehových motorů motocyklů
|
4 | |||||||||||||||||||||||||||
Komplexní diagnostika a oprava příslušenství motorů přímo s ním spojených
|
4 | |||||||||||||||||||||||||||
Komplexní diagnostika a oprava emisních systémů motocyklů
|
4 | |||||||||||||||||||||||||||
Orientace v dynamice motocyklů
|
4 | |||||||||||||||||||||||||||
Komplexní diagnostika, oprava a nastavení podvozků motocyklů
|
4 | |||||||||||||||||||||||||||
Komplexní diagnostika převodového ústrojí
|
4 | |||||||||||||||||||||||||||
Komplexní diagnostika mechanických částí motorů
|
4 | |||||||||||||||||||||||||||
Zkoušky výkonu motoru na válcové zkušebně motocyklů
|
4 | |||||||||||||||||||||||||||
Orientace v systémech datarecordingu a analýza naměřených dat
|
4 |
Pokyny k realizaci zkoušky
Autorizovaná osoba informuje, které doklady musí uchazeč předložit, aby zkouška proběhla v souladu s platnými právními předpisy.
Před zahájením vlastního ověřování musí být uchazeč seznámen s pracovištěm a s požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP) a požární ochrany (PO), o čemž bude autorizovanou osobou vyhotoven a uchazečem podepsán písemný záznam.
Autorizovaná osoba, resp. autorizovaný zástupce autorizované osoby, je oprávněna předčasně ukončit zkoušku, pokud vyhodnotí, že v důsledku činnosti uchazeče bezprostředně došlo k ohrožení nebo bezprostředně hrozí nebezpečí ohrožení zdraví, života a majetku či životního prostředí. Zdůvodnění předčasného ukončení zkoušky uvede AOs do Záznamu o průběhu a výsledku zkoušky. Uchazeč může ukončit zkoušku kdykoliv v jejím průběhu, a to na vlastní žádost.
Zdravotní způsobilost pro vykonávání pracovních činností této profesní kvalifikace je vyžadována a prokazuje se lékařským potvrzení (odkaz na povolání v NSP – https://nsp.cz/jednotka-prace/autotronik#zdravotni-zpusobilost).
Vstupním předpokladem je oprávnění k řízení vozidel skupiny „A".
V průběhu realizace praktického ověřování ve všech částech je nutné klást důraz na:
dodržování pravidel bezpečnosti a hygieny práce
nakládání s nebezpečnými odpady
kvalitu odvedené práce
dodržování technologických postupů
Specifikace podmínek ověřování některých kritérií:
3. Orientace v elektrotechnice, elektronice a měření veličin motocyklů
d) motocykl na stojanu
5. Komplexní diagnostika a oprava vstřikovacího systému zážehových motorů motocyklů s využitím sériové i paralelní diagnostiky - předpoklad využití sériové i paralelní diagnostiky, adaptace SW ŘJ na základě diagnostiky vozidla
b) řídicí jednotka na motocyklu
6. Komplexní diagnostika přípravy směsi karburátorem
b) motocykl umístěn na výkonové brzdě
7. Komplexní diagnostika a oprava zapalovacího systému zážehových motorů motocyklů
b) kompletní motocykl na stojanu
8. Komplexní diagnostika a oprava příslušenství motorů přímo s ním spojených - okruh dobíjení, chladicí systém, mazání, startér
b), d), f) praktické předvádění na motocyklu na stojanu
9. Komplexní diagnostika a oprava emisních systémů motocyklů - výfukový systém, dodatečné spalování výfukových plynů, lambda regulace
b), c), d) praktické předvedení na motocyklu, který je na válcové zkušebně výkonu
11. Komplexní diagnostika, oprava a nastavení podvozků motocyklů
b) tlumič demontován
g) rám odstrojen a umístěn na stojan
Na tvorbě standardu se podíleli
Kvalifikační standard profesní kvalifikace připravila SR pro ostaní služby, ustavená a licencovaná pro tuto činnost HK ČR a SP ČR.
Na tvorbě se dále podílely subjekty zastoupené v pracovní skupině:
SAČR
Integrovaná střední škola automobilní Brno
Honda ČR, s. r. o.
Y Moto Praha, s. r. o.
Larsson Czech, s. r. o.